Testuingurua
Bigarren partea: Aditza Gramatikari batzuek esaten dute
ahal partikula horrek beti UKAN aditza eskatzen duela,
behar eta
nahi eta horrelakoek eskatzen duten moduan:
joan nahi dut (EZ,
joan nahi naiz)
joan behar dut (EZ,
joan behar naiz). Horretan oinarriturik, irakasle batzuk honela irakasten dute:
joan ahal dut. Gure ustez
(7) gure ustez: a nuestro modo de ver hori
oker (3) oker: confundido dago;dena dela ez gara hemen sartuko gure jokaera
(9) jokaera: postura arrazointzen
(11) arrazoin(du): razonar.
Guk proposatzen duguna hau da: aditz auxiliarrak konkordantzia aditz nagusiekin du eta ez ahal edo ezin partikulekin.
Horregatik, gure ustez, eta esan bezala: joan ahal naiz egin ahal dut ezin naiz joan ezin dut egin.
Ahalezko beste formak
Ahal eta
Ezin erabili gabe, beste modu batetara ere aurkezten
(12) aurkez(tu): presentar dugu euskaldunok
poder markatzen duen kontzeptu hori: aditza bera bereziki
(13) bereziki: separadamente jokatuz
(14) joka(tu): conjugar.
Nola egiten da? Lehenengo ta behin (15) lehenengo ta behin: ante todo; aditz nagusiak aspektu marka galtzen du: ikusi Indikatiboa: orainaldia kapituloan hori buruz (16) -i buruz: acerca de esan duguna.
Aditz nagusiak forma hauek hartzen ditu: sar (EZ, sartzen , sartuko, sartu), etor (EZ, etortzen, etorriko, etorri), pentsa (EZ, pentsatu, pentsatuko, pentsatzen). Horren atzetik aditz laguntzaileak dituen forma bereziak ipiniko dira era guztietan: NOR, NOR-NORI, NORK-NOR, NOR-NORI-NORK.
Eta gainera (17) gainera: además denboraldi diferenteetan:(...).